Jó napot kívánok, tisztelt Hölgyeim és Uraim!
A hetet még Amerikában kezdtem, itt, Sopronban végzem. Minden jó, ha jó a vége. A pesszimistáknak mondom: ha nem jó, akkor az még nem a vége.
Tisztelt Polgármester Úr! Főtisztelendő Püspök Úr! Tisztelt Képviselő Asszony, Képviselő Úr! Kedves Soproni Polgárok!
Napra pontosan három éve találkoztunk utoljára, hogy megemlékezzünk a száz esztendővel korábbi népszavazásról, amikor Sopron és a környező falvak 1921-ben, ezen a napon megmutatták, mit jelent a nemzethez való hűség. Azt is megmutatták az Önök elődei, hogy nem szabad beletörődni abba a sorsba, amit idegen hatalmak akarnak ránk erőltetni. Dicsőség Sopron városának! Sopron és környéke az anyaországban maradt, de a nagyhatalmak a magyarságot a ránk erőltetett államhatárokkal elválasztották egymástól. A magyarság erejét és jövőbe vetett bizalmát mutatja, hogy 103 évvel később is itt vagyunk, él nemzet e hazán. Sőt, akkor az első világháború után az ellenségeink úgy döntöttek, hogy a magyarok legyenek kicsik és szegények. Ezt a sorsot mi sohasem fogadtuk el. Mi mindig azt akartuk, hogy Magyarország nagy és gazdag ország legyen, méltó régi nagy híréhez. Ha elveszítjük a háborút, majd megnyerjük a békét. Minden mérkőzés addig tart, amíg meg nem nyerjük.
Tisztelt Soproniak és Környékbeliek!
Az egy évszázaddal ezelőtti események egy nagyobb történelmi tanulságot is elénk adnak. Mi, magyarok mindig rajtavesztettünk, ha civilizációs határvonalakhoz szorítottak bennünket. Vesztesei voltunk annak, amikor országunk területén húzódott a keresztény és az iszlám civilizáció határa, évszázados háborúskodásban fogyott a magyar élet, és odaveszett az ország gazdasági ereje. Vesztesei voltunk a hidegháborúnak is, amikor erőszakkal elszakítottak minket Európától. Vesztese volt ennek a korszaknak Sopron is. A város akkor élte története legnehezebb korszakát, amikor innen pár kilométerre húzódott a vasfüggöny, megtöbbszörözve Trianon minden tragédiáját. Sopron csak akkor tudott fejlődni, ha össze volt kötve az őt körülvevő világgal. Már a mai város helyén álló első település is egy útnak, még a rómaiak által épített Borostyánkő útnak köszönhette a létezését. Sopron ennek az útnak egy különleges állomása. Ez a térség, az Önök térsége nemcsak az Északot és a Délt, hanem a Keletet és a Nyugatot is összeköti, itt lépünk át a Kárpát-medencéből az Alpok vidékére.
Kedves Barátaim!
Ami igaz Sopronra, az igaz Magyarországra is. Csak akkor tud fejlődni, ha képes kihasználni kedvező földrajzi helyzetét, ha nem elzárja, hanem összeköti magát az őt körülvevő világgal. Ehhez kellenek élénk politikai, gazdasági kapcsolatok és a Magyarországot a világgal összekötő fizikai kapcsolatok is: repterek, vasutak, hidak és gyorsutak is.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
A nemzeti kormány hivatása, hogy véget vessünk az elmúlt évszázadok szétszakítottságának. Elhatároztuk, hogy központi helyet csinálunk abból, ami a hidegháborúban még periféria volt. Feltesszük Magyarországot a térképre, mégpedig nem is akárhová, hanem ahová való: Európa közepére. Az elmúlt tizenöt évben 4.200 milliárd forintot fordítottunk közúti fejlesztésekre. 870 kilométernyi autópálya és autóút épült és bővült 2010 óta. Ma már 21 megyei jogú város érhető el négysávos úton, és jövőre ez a szám 22-re nő, hiszen Békéscsaba már készül egy hasonló útátadóra. Magyarországon az M85-tel együtt immár tíz gyorsforgalmi út éri el az országhatárt, miközben 2010-ben még csak három ilyen volt. Az M85-ös végső szakaszával közvetlen kapcsolat jött létre az osztrák határ és a teljes magyar autópálya-rendszer között. A héten sikerült elintézni, hogy a románok a schengeni térségen belülre kerüljenek, ezzel eltöröltük a román–magyar határt, a mai útátadást úgy is tekinthetjük, hogy összekötöttük a burgenlandi magyarokat az erdélyi magyarokkal. Ráadásul, tisztelt Soproniak, minderre önerőből vagyunk képesek, az elkészült út tervezője és kivitelezője is magyar. Már csak az hiányzik, hogy a sógorok oldalán is elérjen ide az autóút, de az út a határ túloldalán még várat magára. Nem bonyolódunk az osztrák belpolitikai események elemzésébe, de változásokat remélünk ott is.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Jövőre elkészül az M44-es gyorsforgalmi út autópálya-csatlakozása Kecskemétnél. Előkészítés alatt az M49-es első üteme és az M4-es új szakasza is. Ma 10 négysávos gyorsforgalmi út éri el az országhatárt, ez tíz éven belül 19-re emelkedik majd. Jövőre több mint 300 beruházást indítunk mintegy 8.100 milliárd forint értékben. Mindennek eredményeképpen végül is elérjük a célunkat: Magyarország valódi kapcsolódási ponttá, kereskedelmi és elosztó központtá válik Európában.
Kedves Barátaim!
2025-ben az a tervünk, hogy félretoljuk a háború felhőit az égről, és végre ismét kisüt a nap. Azt várjuk, azt reméljük, azért dolgozunk, hogy a 2025-ös év a magyar gazdaság számára egy fantasztikus év legyen. Megkezdi a termelését a BMW és a CATL debreceni és a BYD szegedi gyára is. Elindul a Demján Sándor Program, amelynek keretében 1.400 milliárd forintot adunk a magyar kis- és középvállalkozásoknak. 2.600 milliárdot szánunk a családok támogatására. És nőni fognak a bérek is, a következő három évben soha nem látott minimálbéremelés vár Magyarországra. Ránk is fér! Mindannyian léphetünk nem egyet, hanem akár kettőt is előre. Aki kételkedik, annak álljon itt bizonyítékul ez az út. Vállaltuk, belevágtunk, és megcsináltuk.
Nem marad más hátra, minthogy az M85-ös új szakaszát átadjam Önöknek, és köszönetet mondjak mindenkinek, aki részt vett az építésében. Köszönjük! Önöknek, családjaiknak, gyerekeiknek otthon békés, boldog karácsonyt, jó egészséget és emlékezetes sikereket kívánok az új esztendőre. Isten éltesse mindannyiunkat!
A Jóisten mindannyiunk fölött, Magyarország mindenekelőtt! Hajrá, Magyarország, hajrá, magyarok!
További hírek